Att träna tillsammans med andra och en instruktör är både kul och inspirerande! Vi har ett brett utbud av olika pass, både utomhus och inomhus. Det finns något för alla!

Gruppträningschemat hittar du under ”schema/bokning” i menyn för träning.

ARENAPASS- NYHET! start v.16

Inriktning: Militärinspirerad träning utomhus på Östgötaporten
Längd: 45 minuter

Passförklaring: 
Syfte: Att bygga en stark, funktionell och uthållig kropp!

LÖPGRUPP- NYHET! start v.16

Inriktning: Löpning i grupp utomhus
Längd: 75 minuter

Passförklaring: Passen startar alltid med löpskolning och därefter sätter vi igång med dagens fokusområde t.ex. korta intervaller, backe och fartlekar.
Syfte: Förbättra ditt löpsteg, din uthållighet och din snabbhet.

TEAMPASS- NYHET! Start v.16

Inriktning: Cirkelträning i par
Längd: 75 minuter

Passförklaring: Passet bygger på parövningar och utmanar både styrka och kondition.
Syfte: Förena nytta med nöje! Bygga en stark, funktionell och uthållig kropp samtidigt som du umgås med din träningskompis!

MILITÄRPUMP- NYHET! start maj

Inriktning: Miltärinspirerad stryke och konditionsträning
Längd: 45, 60 minuter

Passförklaring:
Syfte:

RUMPA & MAGE -NYHET! start maj

Inriktning: Fokus på rumpa och mage

Längd: 30 minuter
Passförklaring: 
Syfte: 

SOMA MOVES – NYHET! start maj

Inriktning: Dynamisk rörlighet
Längd: 30, 45 och 60 minuter
Passförklaring:
Syfte:

BÅL

Inriktning: Bålstabilitet
Längd: 30 minuter
Passförklaring: Funktionella övningar med fokusering på mage och rygg. Arbete med hela kroppen där övningarna kan utföras stående, sittande och liggande, dynamiskt, statiskt och i rotationer. Kärnan i passen är bålens inre och yttre muskulatur samt andra stabiliserande muskler. Redskap kan förekomma.
Syfte: Genom att skapa en stark bål främjar du kroppens alla aktiviteter. Bålen är länken mellan över- och underkropp. En stabil bål är en grundläggande förutsättning för all typ av träning och för det vardagliga livet. En stark bål minskar skaderisker och förbättrar möjligheter till prestation, genom att bland annat effektivisera kraftöverföringen i rörelser.

HIIT

Inriktning: Helkroppspass, högintensiv intervallträning som bygger på människans grundrörelser
Längd: 30minuter
Passförklaring: Funktionella övningar i alla plan, till exempel rotationer, sidledsförflyttningar, rörelser framåt och bakåt. Utförandet sker i olika positioner som stående, sittande eller liggande. Redskap, men även egen kroppsvikt används som motstånd. Passet innehåller pulstoppar, styrka, rörlighet och balans.
Syfte: Förbättra kondition och styrka. Ge en mer funktionell kropp, d.v.s. en så användbar kropp som möjligt som dessutom arbetar på ett skonsamt sätt. Passet syftar till att bygga upp ett bättre samspel mellan kroppens olika enheter, så som nervsystem, muskulatur och syreupptagningsförmåga.
Träningen ökar din förbränning både under och efter passet samt stärker immunförsvaret på lång sikt.

Funktionell TRÄNING

Inriktning: Helkroppsstyrka med utgångspunkt från de mänskliga grundrörelserna.
Längd: 45 minuter, 60 minuter
Passförklaring: Funktionella övningar i alla riktningar: framåt, bakåt, sidled, uppåt, nedåt och rotation. Använder redskap och kroppsvikt, dynamisk träning, styrka och teknik. Övningar utformade för att muskeln ska arbete på olika sätt samt i olika hastigheter för att bygga en komplett fysik.
Syfte: Förbättrar den generella styrkan i hela kroppen och ger en bra grund till övrig träning och ditt vardagliga liv. En god styrka kan minska risken för skador, effektivisera rörelser och ökar förbränningen.

Tips: komplettera med spinning för kondition.

Cykling VismoX

Inriktning: Konditionsträning.
Längd: 30-75 min
Passförklaring: Spinning med unik upplevelse! Cykla framför en storbildsskärm som visar verkliga miljöer med tillhörande intensitet; exempelvis när man möter en uppförsbacke så höjs intensiteten. Instrument och verktyg för att noggrant kunde följa samt bokföra sin träning och utveckling. Passar både nybörjare som söker motivation och träningsglädje och elitcyklister som fokuserar på prestation och utveckling.
Syfte: Uthållighetsträning som bl.a. förbättrar din syreupptagningsförmåga. Att höja sin anaeroba förmåga och klara av tungt arbete under längre tid bygger ökad styrka och uthållighet i framför allt ben och hjärta, men även i resterande muskulatur, som också är viktig för att kunna utföra arbetet.

Familjefys

Inriktning: Helkroppspass och rörelseglädje.
Längd: 60 minuter
Passförklaring: Träna tillsammans med din familj! En kombination av träning med kroppsvikt och redskap där styrka, koordination, balans, rörlighet och kondition förbättras.
Syfte: Rörelseglädje! Stärk kroppen likväl som gemenskapen inom familjen. Bibehåll dina förmågor och utmana dina färdigheter tillsammans med din familj.

Box

Inriktning: Stimulerande och rolig träning som förbättrar uthållighet, koordination och styrka.
Längd: 45-60 min
Passförklaring: Kamsportsinspirerad träningsform som innefattar slag och sparktekniker. Du får garanterat utlopp för din frustration! Basövningar används för att man enkelt ska kunna hänga med. Träningen utförs med handskar samt mindre och större mitsar. Träningsformen passar nybörjare och erfarna motionärer då det är du själv som styr hur hårt du vill ta ut dig i övningarna.
Syfte: Boxträning är ett samspel mellan nervsystemet och musklerna där du inte bara förbättrar koordination, utan även uthållighet,andningsteknik och förbränning under och efter träningspasset. Du får även en smidigare och starkare fysik.

Yoga

Yoga är en träningsform för både kropp och sinne. Du utmanar din balans, smidighet, styrka och ditt inre genom andning, fokus och kontroll. Yoga är ett sätt att lära känna sig själv på in- och utsidan samt att träna på att vara här och nu.

RUMPA & MAGE -NYHET!

Inriktning: Fokus på rumpa och mage

Längd: 30 minuter
Passförklaring: 
Syfte: 

SOMA MOVES – NYHET!

Inriktning: Dynamisk rörlighet
Längd: 30, 45 och 60 minuter
Passförklaring:
Syfte:

MILITÄRPUMP- NYHET!

Inriktning: Miltärinspirerad stryke och konditionsträning
Längd: 45, 60 minuter

Passförklaring:
Syfte:

TEAMPASS- NYHET!

Inriktning: Cirkelträning i par
Längd: 75 minuter

Passförklaring: Passet bygger på parövningar och utmanar både styrka och kondition.
Syfte: Förena nytta med nöje! Bygga en stark, funktionell och uthållig kropp samtidigt som du umgås med din träningskompis!

Öppettider

Måndag - Torsdag 06.00 - 21.00
Fredag 06.00 - 20.00
Lördag 08.00 - 17.00
Söndag 09.00 - 19.00