Vi ger dig träningsglädje, utmaningar, massor med motivation och inspiration på våra gruppträningspass!

Gruppträningschemat hittar du under ”schema/bokning” i menyn för träning.

Strong by zumba®

Ett funktionellt träningspass i intervallform som inte ska förväxlas med ett danspass. Rörelserna synkroniseras med musiken och tempot vilket ger passet en hög intensitet. Du tränar igenom hela kroppen enbart med egen kroppsvikt. Musiken är som i alla former av Zumba, en viktig del av passet.

Passlängd: 45 minuter

Ztrong mom

Säker och effektiv träning efter graviditet. Fokus ligger på att bli stark inifrån och ut. Vi arbetar med återträning och aktivering av bålens djupa muskler och bäckenbotten. Vi utmanar också styrkan, stabiliteten och konditionen – hela tiden med fokus på anpassning efter graviditet och förlossning.

Våra coach har en gedigen utbildning och erfarenhet inom området, med en sjukgymnastutbildning i botten och specialistutbildning inom just mammaträning.

Till detta pass är givetvis din bebis också välkommen!

Passlängd: 60 minuter

Freepower- nyhet våren 2019

Ett pass med fysiska tekniker och mental inställning som ger skärpa, koncentration och lite mer pondus helt enkelt! Meditation som start och slut, däremellan rörelser inspirerade från yoga och kampsporttekniker som ger energi, explosivitet och kraft. Ett koncept från Holistic Training.

 

BOX

Box är ett pass för alla, oavsett träningsnivå! Passet är inspirerat av boxning och kampsportstekniker. Under passet lär du dig de rätta teknikerna för passets olika övningar och rörelser. Box är konditionskrävande vilket gör att du övar upp ditt flås. Gör dig redo för ett hårt, intensivt och roligt träningspass!

Passlängd: 60 minuter

Functional HIIT

HIIT står för ”High-Intensity-Training”, som är ett kort och effektivt superpass! Konditionsintervallerna är korta och intensiva och i styrkeintervallerna använder vi egen kroppsvikt och mindre redskap för att utmana hela kroppen. Här tränar du både styrka och kondition i kombination med plyometriska övningar. Vill du utmana dig själv eller blir helt slut, då är detta ett pass för dig!

Passlängd: 30 eller 45 minuter

Functional stability

Här ligger fokus på styrka, rörlighet och balans. Passet är för dig som vill bygga upp och stärka din kropp med kontrollerade rörelser. Övningarna görs både med kroppsvikt och redskap.

Passlängd: 30 eller 45 minuter

BODYPUMP

BODYPUMP är styrketräning med många repetioner, som utmanar dig och gör dig stark och framförallt uthållig. Passet passar både kvinnor och män, som vill träna igenom hela kroppen. BODYPUMP är enkelt, vilket gör det lätt att komma igång. Du märker snabbt resultat tack vare effektiviteten. Var tredje månad byts koreografi och musik ut, för att bibehålla utveckling och motivation! Passet finns även i varianten 30+30, där du själv väljer om du vill avsluta efter 30 min, eller fortsätta timmen ut.

Passlängd: 30 eller 60 minuter

 

SOMA MOVE

Övningarna görs i ett flow, som har influenser från yoga. Du tränar kondition, uthållighet, styrka, explosivitet, stabilitet, rörlighet och koordination. Resultatet av SOMA MOVE är brännande muskler i hela kroppen och en hög puls, eftersom vissa övningar upprepas utan vila. I passet förekommer aldrig några statiska övningar, utan det är hela tiden rörelse.

De bästa effekterna av SOMA MOVE är att kroppens svaga muskler tvingas att jobba, du förenar kroppens träningsaspekter, du finner harmoni när andning och rörelse kopplas samman samt kommer du att förbättra din övriga träning, tack vare ökad medvetenhet och förbättrad rörlighet.

Passlängd: 45 minuter

RUMPA & MAGE

Rumpa & Mage är en klass med styrketräning för muskulaturen i säte och core.

Passet passar dig som vill träna effektiv i 30 eller 45 minuter, med att stärka och tona din rumpa och mage. Passet är uppbyggt på funktionella och fokuserade övningar och vi tränar styrka, explosivitet, stabilitet, balans och kondition. Starka sätes- och magmuskler ger dig goda förutsättningar att förbättras och utvecklas i annan träning t.ex. löpning.

Passlängd: 30 eller 45 minuter

Cykel ”stages flight”

Cykelpass med unik upplevelse! Cykla framför en storbildsskärm och följ din resa på cykeln. Instrument och verktyg för att noggrant kunna följa samt bokföra sin träning och utveckling. Passar dig som söker motivation och träningsglädje och har gått på ”Cykel stages flight soft” innan eller redan har koll på hur systemet fungerar. Då tempot är högt lämpar det sig även utmärkt för elitcyklister som fokuserar på prestation och utveckling.

Uthållighetsträning som förbättrar din syreupptagningsförmåga. Att höja sin anaeroba förmåga och klara av tungt arbete under längre tid bygger ökad styrka och uthållighet i framför allt ben och hjärta, men även i resterande muskulatur, som också är viktig för att kunna utföra arbetet.

Passlängd: 45-135 minuter

Cykel ”stages flight” SOFT

Detta pass är för dig som är ny på cykel eller i systemet Stages Flight.

Passet har ett lägre tempo och där mer tid  ges åt hur systemet fungerar.

Passlängd: 30 minuter

 

YOGA

Yoga betyder förening av själ, sinne och kropp. Yoga är en fysisk, mental och andlig disciplin med ursprung i forntida Indien. Intresset för yoga har ökat lavinartat de senaste åren och har aldrig varit så stort som det är idag. Kanske beror det på vår ökade medvetenhet om stress och självacceptans.

Vår yoga grundar sig i yinyogan med mjuka och avslappnande positioner. Den utförs i ett lugnare tempo än i andra fysiska och dynamiska yogaformer.

Yinyoga passar utmärkt när du vill ge dig själv ett lugnare pass, och fokusera på lugn och ro i sinne och kropp. Utöva yinyoga om du vill ha en skön blandning av yoga och mindfulness, på ett sätt som låter musklerna slappna av och ger dig en ökad flexibilitet.

Passlängd: 60 eller 75 minuter

Queenax

QUEENAX är ett multifunktionellt träningspass, med oändliga variationsmöjligheter. Passen är uppbyggda på träning i stationer med olika tidsintervaller och vila. Queenax har alltid en blanding av funktionella-, fokuserade-, styrkebetonade-, explosiva-, balans- och konditionsövningar. Därmed tränar du hela kroppen och intensiteten varierar. Du uppmuntras att arbeta mot klockan och antal repetitioner. QUEENAX passar alla, nybörjare som erfaren!

Passlängd: 45 minuter

 

Familjefys

Träna tillsammans med din familj! En kombination av träning med kroppsvikt och redskap där styrka, koordination, balans, rörlighet och kondition förbättras. Vi lovar massor av rörelseglädje! Stärk kroppen likväl som gemenskapen inom familjen. Bibehåll dina förmågor och utmana dina färdigheter tillsammans med din familj.

Passlängd: 60 minuter

Öppettider

Måndag - Torsdag 06.00 - 21.00
Fredag 06.00 - 20.00
Lördag 08.00 - 17.00
Söndag 09.00 - 19.00