ONSDAGAR 18:00 start V.47

4 veckor per period och totalt 4 perioder

Höj motivationen och var med på en fantastisk resa – mot drömmar, mot mål! Varierad cykelträning för att på bästa sätt utveckla dina kapaciteter! Periodernas inriktning är tydliga och du som cyklar får ökade kunskaper kring hur och varför vi periodiserar träningen. På så sätt ser du resultat av de olika perioderna och av utmaningen i sin helhet! Med Stages Flight följer du din egen utveckling på ett enkelt sätt och med våra Stages cyklar kommer resan mot målet bli fantastisk!

Är du nybörjare är det bra att se de 1-2 första passen som inlärning för att vänja kroppen/hjärtat vid den höga belastningen. Sedan gasar du fullt de sista veckorna! VO2-max perioden är en väldigt jobbig period, men ack så viktig och gynnsam! Vi hjälper dig hålla motivationen på topp för att klara utmaningarna som följer. Det är påfrestande och kämpigt att träa vid sin maxgräns, men det kommer att göra oss starkare och bättre!

 

Instegsperiod v.41-46 75 minuter.

ftp för ultracykel utförs v.44

 

Period 1 – v.47-50 90min

Fokus på att förbättra cykelkapaciteten vid låg Kadens/RPM ca 70-80. Cykel maxstyrka kommer tränas för att öka tåligheten för hård belastning. Intervallerna i det låga RPM varvas med motorikträning på hög kadens/RPM.

  • Uppvärmning anpassad för passets intervalltyp
  • 75min cykelintervall
  • Passet är 80% sittande position
  • Nedvarvning & Rörlighet

 


Period 2 – v.2-5 105min

Fokus på att träna hjärtat och maximalsyreupptagning. Passet innehåller primärt kortare intervaller på hög kadens/RPM där motoriken tränas. Intensiva intervaller kommer varvas med ordentligt med vila. Perfekt upplägg för dig som vill öva på längre pass då hög intensitet varvas med vila

  • Passet innehåller en välstrukturerad uppvärmning
  • 90 min cykelintervall och distans
  • Passet är 90 % sittande position
  • Nedvarvning & Rörlighet

Period 3 – v.6-9 120min

Fokus på att träna tröskelintervaller dvs längre intervaller på ansträngande intensitet. Stor variation i pedalfart kadens/RPM. Intervallerna varvas med aktiv vila.

  • Passet innehåller en välstrukturerad uppvärmning
  • 100min cykelintervall primärt strax över FTP och distans
  • Passet är 90 % sittande position
  • Nedvarvning & Rörlighet

Period 4 – v.10-13 135 min

Fokus på att förbereda oss för en årstid med längre cykelturer. 4 veckor med distansträning som kommer göras i stor intervall variation. Vi kommer nyttja de kapaciteter vi byggt upp under Ultracykelperioden. Korta intervaller på riktigt hög intensitet varvas med låg kadens/RPM träning, längre tröskelintervaller och distansdelar fyller detta långa men varierande cykelpass.

  • Passet innehåller en välstrukturerad uppvärmning
  • 120min cykeldistans varierat i olika intervaller format för en variationsrik och utmanande cykling
  • Passet är 90 % sittande position
  • Nedvarvning & Rörlighet

Anmälan görs till receptionen på 011-470 75 31

 

PRISUPPGIFTER

Ultracykel 1800kr för hela upplägget (ingår i medlemskap)
Cykelkort 299kr/månad – tillgång till alla cykelpass, 100kr extra/månad för ultracykel
Step in cykel 119kr/månad och 50kr/cykelpass, 70kr/ultracykelpass

Öppettider

Måndag - Torsdag 06.00 - 21.00
Fredag 06.00 - 20.00
Lördag 08.00 - 17.00
Söndag 09.00 - 19.00